Üniversitemizde düzenlenecek Dubai Truffle Chocolate Atölyesi'ne katılmak ister misiniz? Hem keyifli hem de lezzetli bir deneyim sizleri bekliyor! Detaylı bilgi almak ve kayıt ya...
Ders İçerikleri
DERS İÇERİKLERİ
GMS 501 – Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Bilimsel kavramların tanıtılması, bilimsel bir araştırmanın kurgulanması, nitel-nicel ve karma yöntemlerin özellikleri ve süreçleri, bilimsel aktarmalar, kaynakça gösterimi konuları bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
GMS 503 – Gastronomi Bilimi
Bu dersin kapsamında, gastronomi bilimini oluşturan temel çalışma alanlarına yer verilir. Beslenme, moleküler gastronomi, füzyon mutfağı, temel mutfak teknikleri, gastronomi tarihi, gıda mevzuatı ve hijyen konuları hakkında bilgi paylaşılır. Gastronomi biliminin çalışma konuları interaktif ortamda tartışılarak bilgi ve görüş aktarımı gerçekleştirilir.
GMS 505 – Gastronomide Stratejik Yönetim
İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmek ve işlerini sürdürmek için neler yapması gerektiği sorusuna cevap aranması dersin amacı olup, dersin içeriğini stratejik yönetim kavramı, stratejik yönetim kuramları, dış çevre analizi, iç çevre analizi, rekabet stratejileri, büyüme stratejileri ve örnek olaylar kapsamında yönetim aşamasında turizm ve otelcilik organizasyonlarında stratejik süreç, organizasyonel hedefler, stratejik planlama konuları oluşturmaktadır.
GMS 507 – Gastronomi ve İletişim
İletişim biliminin başlangıcından günümüze kadar gelişiminin kuram ve uygulanması, reklamın tarihsel gelişimi, iletişim araçlarında reklam ve halkla ilişkiler kampanyalarının hazırlanmasını içerir.
GMS 502 – Mutfak Teknikleri ve Uygulamaları
Öğrencilere bu derste reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak; gıdaların hazırlanması, uygun pişirme tekniği seçimi, ve gıdaların pişirilmesi öğretilir. Özenli ve lezzetli yemeklerin hazırlık ve pişirme süreçlerinin kısa zamanda gerçek müşteriye sunumunun ve servisinin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Mutfakta profesyonel çalışma için gereken bilgilere yer verilir. Teorik ve pratik olarak çalışmalar yürütülür. Başlıca konuları, menü ve reçete, yemek ve mutfak güvenliği, etleri tanıma ve işleme, temel kesme, doğrama ve pişirme teknikleri, aromatik sular, temel soslar ve çorbalar, Türk ve dünya mutfağından örnekler ve tatlılar ile ilgili temel teknik ve temel uygulamalarından oluşur.
GMS 504 – Gastronomide Duyusal Analiz
Gastronomide ürün değerlendirme kriterlerinin nasıl belirlendiğine yer verilecektir. Tüketicinin ürün seçimine etki eden fizyolojik ve psikolojik faktörler ele alınacaktır. Tüketicide oluşan duyusal algının temelleri hakkında bilgi aktarılacaktır. Farklı mutfak teknikleri ve formülasyonların son ürünün duyusal özellikleri üzerine etkisi, duyusal panellerle ürünün görünüş, tat, koku, ses vb. duyusal özelliklerinin test edilmesi bu dersin konularını oluşturmaktadır. Ayrıca bu özelliklerin değerlendirilebilmesi için kullanılabilecek laboratuvar teknolojileri, ekipmanları ve teknikleri de bu ders kapsamında öğretilmektedir.
GMS 506 – Temel Pişirme Yöntemleri
Beslenme ve besin öğeleri, pişirmenin amaçları, ısı aktarımı türleri, farklı pişirme yöntemlerinin sağlık üzerine etkileri ve mutfakta iş güvenliği ve sağlığı gibi konular işlenerek pişirme konusuna öğrencilerin farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 508 – Yönetim Bilimi ve Stratejisi
Öğrencilerin yönetim konusunda bilgilerini artıracakları ve stratejik yaklaşım geliştirme becerisi kazanabilecekleri ders.
GMS 500 – Seminer
Seminer dersine kayıt olan yüksek lisans öğrencisi tez çalışmasına yönelik olarak bilimsel araştırma yaparken izlenecek yol ve dikkat edilecek konular hakkında bilgi sahibi olur. Öğrenci seminer dersi süresince çalışmalarını rapor haline getirme ve sunma konularında kendini geliştirir. Ayrıca araştırmalarını sözlü ve yazılı paylaşma aşamasında tablo, grafik, sunum vb. teknikleri kullanıp bilgileri diğer araştırmacılara aktararak bilimsel tartışma ortamının geliştirilmesine katkıda bulunur. Tez çalışmasına öğrencinin hazır hale gelmesi için gereken yöntem ve bakış açısının kazandırılması hedeflenir.
GMS 509- Hazır Yemek Teknolojileri
Çalışma hayatında kadınların rolünün artması ile birlikte hazır yemek endüstrisi de özellikle son yıllarda hızlı bir yükseliş göstermektedir. Bu dersin kapsamında öğrencilere hazır yemeklere ait üretim teknolojilerin tanıtımı, bu alanda kullanılan alet ve ekipmanların özellikleri, bu alanda karşılaşılan sorunlar ve hazır yemek konserveleri konuları hakkında bilgilerini arttırmak amaçlanmaktadır.
GMS 511- Fonksiyonel Gıdalar
Bu dersin kapsamında fonksiyonel gıdaların tanımı, fonksiyonel gıdalar çeşitleri, sağlık üzerine olumlu etkileri, bitkisel ve hayvansal kaynaklı fonksiyonel gıdalar, dünyada fonksiyonel gıdaların yeri gibi konular işlenerek fonksiyonel gıdalar konusuna öğrencilerin farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 513 Yönetim Bilimi
Bu ders kapsamında yönetici becerileri, rolleri, yönetim teorileri ve yönetimin fonksiyonları kapsamlı olarak incelenmesi ve öğrencilerin bu konulara farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 512 Moleküler Gastronomi Teknikleri
Bu ders kapsamında moleküler gastronomi tanımı, kullanılan teknikler, dünyada moleküler gastronominin yeri ve yeni trendler gibi konular işlenerek moleküler gastronomi konusuna öğrencilerin farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 514 Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler
Bu ders kapsamında, değişen dünya düzenine uyun sağlayan ve dünyadaki akımları takip ederek uygulayan ve bu konularda çalışacak nitelikli şeflerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
GMS 591 – Tez I
Tezli yüksek lisans programının başarılı şekilde tamamlanması için zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlayan öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirlediği tez başlığı ve konusunun program süresi içerisinde bilimsel ve etik kurallara uygun olarak tamamlanmasını hedefler. Tez çalışmasında ilgili alanda araştırmalarını yapan öğrenci tez konusunun tekrardan uzak içeriğe sahip olması, bilime yeni bir bilgi, bakış açısı veya yöntem kazandırmayı amaçlayacak şekilde araştırma sürecini gerçekleştirir ve bu çalışmasını jüri değerlendirmesine sunar.
GMS 592 – Tez II
Tezli yüksek lisans programının başarılı şekilde tamamlanması için zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlayan öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirlediği tez başlığı ve konusunun program süresi içerisinde bilimsel ve etik kurallara uygun olarak tamamlanmasını hedefler. Tez çalışmasında ilgili alanda araştırmalarını yapan öğrenci tez konusunun tekrardan uzak içeriğe sahip olması, bilime yeni bir bilgi, bakış açısı veya yöntem kazandırmayı amaçlayacak şekilde araştırma sürecini gerçekleştirir ve bu çalışmasını jüri değerlendirmesine sunar.
GMS 501 – Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Bilimsel kavramların tanıtılması, bilimsel bir araştırmanın kurgulanması, nitel-nicel ve karma yöntemlerin özellikleri ve süreçleri, bilimsel aktarmalar, kaynakça gösterimi konuları bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
GMS 503 – Gastronomi Bilimi
Bu dersin kapsamında, gastronomi bilimini oluşturan temel çalışma alanlarına yer verilir. Beslenme, moleküler gastronomi, füzyon mutfağı, temel mutfak teknikleri, gastronomi tarihi, gıda mevzuatı ve hijyen konuları hakkında bilgi paylaşılır. Gastronomi biliminin çalışma konuları interaktif ortamda tartışılarak bilgi ve görüş aktarımı gerçekleştirilir.
GMS 505 – Gastronomide Stratejik Yönetim
İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmek ve işlerini sürdürmek için neler yapması gerektiği sorusuna cevap aranması dersin amacı olup, dersin içeriğini stratejik yönetim kavramı, stratejik yönetim kuramları, dış çevre analizi, iç çevre analizi, rekabet stratejileri, büyüme stratejileri ve örnek olaylar kapsamında yönetim aşamasında turizm ve otelcilik organizasyonlarında stratejik süreç, organizasyonel hedefler, stratejik planlama konuları oluşturmaktadır.
GMS 507 – Gastronomi ve İletişim
İletişim biliminin başlangıcından günümüze kadar gelişiminin kuram ve uygulanması, reklamın tarihsel gelişimi, iletişim araçlarında reklam ve halkla ilişkiler kampanyalarının hazırlanmasını içerir.
GMS 502 – Mutfak Teknikleri ve Uygulamaları
Öğrencilere bu derste reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak; gıdaların hazırlanması, uygun pişirme tekniği seçimi, ve gıdaların pişirilmesi öğretilir. Özenli ve lezzetli yemeklerin hazırlık ve pişirme süreçlerinin kısa zamanda gerçek müşteriye sunumunun ve servisinin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Mutfakta profesyonel çalışma için gereken bilgilere yer verilir. Teorik ve pratik olarak çalışmalar yürütülür. Başlıca konuları, menü ve reçete, yemek ve mutfak güvenliği, etleri tanıma ve işleme, temel kesme, doğrama ve pişirme teknikleri, aromatik sular, temel soslar ve çorbalar, Türk ve dünya mutfağından örnekler ve tatlılar ile ilgili temel teknik ve temel uygulamalarından oluşur.
GMS 504 – Gastronomide Duyusal Analiz
Gastronomide ürün değerlendirme kriterlerinin nasıl belirlendiğine yer verilecektir. Tüketicinin ürün seçimine etki eden fizyolojik ve psikolojik faktörler ele alınacaktır. Tüketicide oluşan duyusal algının temelleri hakkında bilgi aktarılacaktır. Farklı mutfak teknikleri ve formülasyonların son ürünün duyusal özellikleri üzerine etkisi, duyusal panellerle ürünün görünüş, tat, koku, ses vb. duyusal özelliklerinin test edilmesi bu dersin konularını oluşturmaktadır. Ayrıca bu özelliklerin değerlendirilebilmesi için kullanılabilecek laboratuvar teknolojileri, ekipmanları ve teknikleri de bu ders kapsamında öğretilmektedir.
GMS 506 – Temel Pişirme Yöntemleri
Beslenme ve besin öğeleri, pişirmenin amaçları, ısı aktarımı türleri, farklı pişirme yöntemlerinin sağlık üzerine etkileri ve mutfakta iş güvenliği ve sağlığı gibi konular işlenerek pişirme konusuna öğrencilerin farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 508 – Yönetim Bilimi ve Stratejisi
Öğrencilerin yönetim konusunda bilgilerini artıracakları ve stratejik yaklaşım geliştirme becerisi kazanabilecekleri ders.
GMS 500 – Seminer
Seminer dersine kayıt olan yüksek lisans öğrencisi tez çalışmasına yönelik olarak bilimsel araştırma yaparken izlenecek yol ve dikkat edilecek konular hakkında bilgi sahibi olur. Öğrenci seminer dersi süresince çalışmalarını rapor haline getirme ve sunma konularında kendini geliştirir. Ayrıca araştırmalarını sözlü ve yazılı paylaşma aşamasında tablo, grafik, sunum vb. teknikleri kullanıp bilgileri diğer araştırmacılara aktararak bilimsel tartışma ortamının geliştirilmesine katkıda bulunur. Tez çalışmasına öğrencinin hazır hale gelmesi için gereken yöntem ve bakış açısının kazandırılması hedeflenir.
GMS 509- Hazır Yemek Teknolojileri
Çalışma hayatında kadınların rolünün artması ile birlikte hazır yemek endüstrisi de özellikle son yıllarda hızlı bir yükseliş göstermektedir. Bu dersin kapsamında öğrencilere hazır yemeklere ait üretim teknolojilerin tanıtımı, bu alanda kullanılan alet ve ekipmanların özellikleri, bu alanda karşılaşılan sorunlar ve hazır yemek konserveleri konuları hakkında bilgilerini arttırmak amaçlanmaktadır.
GMS 511- Fonksiyonel Gıdalar
Bu dersin kapsamında fonksiyonel gıdaların tanımı, fonksiyonel gıdalar çeşitleri, sağlık üzerine olumlu etkileri, bitkisel ve hayvansal kaynaklı fonksiyonel gıdalar, dünyada fonksiyonel gıdaların yeri gibi konular işlenerek fonksiyonel gıdalar konusuna öğrencilerin farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 513 Yönetim Bilimi
Bu ders kapsamında yönetici becerileri, rolleri, yönetim teorileri ve yönetimin fonksiyonları kapsamlı olarak incelenmesi ve öğrencilerin bu konulara farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 512 Moleküler Gastronomi Teknikleri
Bu ders kapsamında moleküler gastronomi tanımı, kullanılan teknikler, dünyada moleküler gastronominin yeri ve yeni trendler gibi konular işlenerek moleküler gastronomi konusuna öğrencilerin farklı yönlerden bakabilmesini amaçlanmaktadır.
GMS 514 Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler
Bu ders kapsamında, değişen dünya düzenine uyun sağlayan ve dünyadaki akımları takip ederek uygulayan ve bu konularda çalışacak nitelikli şeflerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
GMS 591 – Tez I
Tezli yüksek lisans programının başarılı şekilde tamamlanması için zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlayan öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirlediği tez başlığı ve konusunun program süresi içerisinde bilimsel ve etik kurallara uygun olarak tamamlanmasını hedefler. Tez çalışmasında ilgili alanda araştırmalarını yapan öğrenci tez konusunun tekrardan uzak içeriğe sahip olması, bilime yeni bir bilgi, bakış açısı veya yöntem kazandırmayı amaçlayacak şekilde araştırma sürecini gerçekleştirir ve bu çalışmasını jüri değerlendirmesine sunar.
GMS 592 – Tez II
Tezli yüksek lisans programının başarılı şekilde tamamlanması için zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlayan öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirlediği tez başlığı ve konusunun program süresi içerisinde bilimsel ve etik kurallara uygun olarak tamamlanmasını hedefler. Tez çalışmasında ilgili alanda araştırmalarını yapan öğrenci tez konusunun tekrardan uzak içeriğe sahip olması, bilime yeni bir bilgi, bakış açısı veya yöntem kazandırmayı amaçlayacak şekilde araştırma sürecini gerçekleştirir ve bu çalışmasını jüri değerlendirmesine sunar.